۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات خبر داد:

اجرای طرح «امام محله» در ۱۰۰۰ مسجد کشور

اجرای طرح «امام محله»  در ۱۰۰۰ مسجد کشور

بیرجند- مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای طرح «امام محله» در یک هزار مسجد سراسر کشور خبر داد.

حمید رفیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قرارگاه اجتماعی در دو عرصه شهری و روستایی به منظور ارائه خدمات اجتماعی توسط روحانیون مستقر با محوریت مسجد برنامه‌هایی در دستور کار قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید خدمات اجتماعی اتفاق بیفتد، بیان کرد: اگر با نگاه‌های دینی و محوریت مسجد این امر محقق شود شاهد کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

آغاز طرح امام محله از محرم

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری طرح «امام روستا» را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در این طرح روحانیون مستقر سطح بندی شده اند و قرار است به نقطه مطلوب برسند.

رفیعی اضافه کرد: در این راستا سند توانمندسازی برای رسیدن به این نقطه مطلوب تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار بحث پرداختن سازمان تبلیغات به مساجد شهری مطرح شده است، بیان داشت: در این راستا نیز طرحی به عنوان «امام محله» داریم و در این طرح در کل کشور هزار نقطه از مساجد فعال و برخوردار تهیه شده است.

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور سازمان تبلیغات اسلامی، الگو سازی و قله سازی را از جمله اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: در حال حاضر بسیاری از مساجد فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند اما به دلیل شبکه نبودن و نبودن زیرساخت‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی محدود به محله خودشان شده اند.

رفیعی ادامه داد: اگر مسجدی خدمات اجتماعی انجام می‌شود باید اطلاع رسانی شود تا مساجد دیگر بتوانند از آن الگو برداری کنند.

وی یادآور شد: اجرای طرح امام محله در هزار نقطه در حال مقدمات برنامه ریزی است که در ماه محرم آغاز می‌شود.

ایجاد پایگاه اجتماعی در ۱۳۵ مسجد

عضو ستاد ملی محرم، راه اندازی پایگاه‌های اجتماعی در محله‌های کم برخوردار و سکونتگاه‌های غیررسمی را یکی دیگر از برنامه‌های قرارگاه تحول اجتماعی برشمرد و افزود: قریب به دو سال است این کار آغاز شده و در حال حاضر نزدیک به ۱۳۵ پایگاه اجتماعی در ۱۸ استان کشور داریم.

رفیعی با بیان اینکه در این طرح بیش از ۹۰۰ محله آسیب پذیر و حاشیه نشین انتخاب شدند که در حال حاضر در ۱۳۵ محله مبلغ مستقر شده است، عنوان داشت: قرار است در این طرح روحانیون محله با محوریت مسجد نسبت به حل مسائل و مسئله یابی این مناطق با کمک خود مردم اقدام کنند.

رفیعی اضافه کرد: همچنین توانمندسازی، آموزش به روحانیون و افزایش تعداد پایگاه‌ها نیز در دستور کار است که به مرور زمان محقق می‌شود.

محله، سرآغاز تحقق جامعه اسلامی

وی بر لزوم استفاده و احیا ظرفیت‌های مردمی تأکید کرد و گفت: قرار نیست سازمان، نهاد و یا دولت برای مردم تصمیم گیری و برنامه ریزی کند بلکه اگر قرار است اتفاقی بیفتد در مردم باید تغییر ایجاد شود.

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب و دفاع مقدس به دست مردم به پیروزی رسید، افزود: امروز نیز در مقابله با جنگ نرم مردم نقش بسزایی دارند که نباید مغفول واقع شود اما نیاز به کار بلندمدت دارد.

رفیعی با بیان اینکه تحقق این امر در نهایت منجر به تحقق جامعه اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری می‌شود، بیان داشت: برای رسیدن به جامعه اسلامی نقطه زنی کرده و از محله‌ها شروع کردیم.

وی اضافه کرد: در این راستا روستا به عنوان یک محله، محله شهری و محله‌های آسیب پذیر به عنوان یک محله انتخاب و اگر توانستیم با حضور طلبه‌ها و با محوریت مسجد یک محله را آباد کنیم، می‌توانیم به جامعه اسلامی نیز نزدیک شویم.

کد خبر 4708022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha